ТУРИСТИЧНИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЦЕНТР МІСТА ОДЕСИ

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОРТАЛ ДЛЯ ГОСТЕЙ ТА МЕШКАНЦІВ МІСТА, А ТАКОЖ ДЛЯ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ ТУРИЗМУ, ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ ТА РОЗВАГ

ЗАЛІЗНИЧНИЙ ВОКЗАЛ “ОДЕСА-ГОЛОВНА”

м. Одеса, площа Привокзальна, 2


РОЗКЛАД ВІДПРАЛЕННЯ ПОТЯГІВ з ОДЕСИ

РОЗКЛАД ПРИБУТТЯ ПОТЯГІВ в ОДЕСУ


Свою мрію – побудувати в Одесі залізницю, граф Воронцов не встиг здійснити. І тільки в 1863 році в Петербурзі вирішили провести з Одеси до Балти залізницю на державні кошти. Для управління роботами прислали барона Унгерн-Штернберга, доручивши загальне керівництво губернаторові краю – генерал-ад’ютантові П.Є. Коцебу.
4 травня 1863 року сталась урочиста закладка Одесько-Парканский залізниці, потім почалося спорудження лінії від Роздільної до Балти. У грудні 1864 послідувало повеління: Одесько-Балтську дорогу продовжити через Кременчук до Харкова. У 1867 році відкрили лінію, прокладену через Пересип до соляного промислу Новосельського, а в 1872 році, за пропозицією директора РТПтаП адмірала А. М. Чіхарева, проведена від неї гілка до міських купалень на Куяльницькому лимані. Залізничного вокзалу у той час ще не було, і пасажирів з міста доставляли до станції Товарна спеціальним поїздом, схожим на паровий трамвай.
Лише влітку 1880 року Товариство південно-західних залізниць звело залізничний вокзал (архітектор А.О. Бернардацці, проект петербурзького архітектора В.А. Шретера).

Старий вокзал був «низькорослий». Він був побудований в 1884 році за проектом В.А. Шретера. Будував його Бернардацці, який в 1856 – 1858 рр. виконував обов’язки міського архітектора і працював архітектором при Новоросійському університеті. Створений він був в неокласичному стилі, по «тупиковій» схемі розташування об’єму в кінці перонів. Від Пушкінської були входи для пасажирів I і II класів, а III-й клас мав вхід з боку Сінний площі. Тепер цих класів не стало, але для I і II-го є СВ і купейні вагони, а для III-го існують загальні. На площу виходили три арки головного фасаду в обрамленні колон доричного ордера. Залишився назавжди нездійсненим засклений (кришталевий) дебаркадер над перонами і окремий павільйон для царської сім’ї.
Новий, нині чинний залізничний вокзал споруджений в 1952 році за проектом А.М. Чуприна замість зруйнованого в останні дні фашистської окупації Одеси в 1944 році. Будівля вокзалу повторює в цілому старий вокзал, зруйнований війною.

В наш час, залізничний вокзал – великий транспортний вузол, що з’єднує місто з регіонами країни і близьким і далеким зарубіжжям. Сьогодні з перонів відправляється та приймається до 70 пар поїздів приміського, місцевого та дальнього сполучення.
FreeCurrencyRates.com
© 2015-2020 | HORNET-INFO | ODESA TOURIST INFORMATION CENTER